Cikkek

Leauge of Legends - Kezdő támogató szerepkör

Írta: Renma
2019. április 2. kedd 19:55

Renma útmutatója támogató (support) szerepkörhöz
(KEZDő CSOMAG)
Aki komolyabban szeretne elmélyedni ebben a szerepben annak készül ez a kis szövegezés.
Kifejezetten ajánlom azoknak, akik komolyan a csapatmunka hívei. Hogy miért? Ez a szerep megtanít minket arra, hogy odafigyeljünk a másikra és az ellenséget is szemmel tartsuk, így segítve az egész játék kimenetelét. Az én olvasatomban ez a szerep nem az öldöklőknek való, ez egy „felvigyázó” szerep. Nem hiába egy Ward (őrszem) az ikonja játékon belül. A támogató feladata a legtöbb látás biztosítása a térképen a csapat számára, miközben az alsó ösvényen vigyáz és segít az ADC szerepben lévő hősnek a fejlődésében és a támadásaiban.
Az alábbi ajánlásokat 4 évnyi, olykor ugyan megszakított, játék alapján szedtem össze, én magam a mai napig így játszom. Rankedezni 2 éve kezdtem komolyabban, a tavalyi évben Ezüst rangon zártam, ami elsősorban azt jelenti, nagyon kezdő vagyok még, azonban úgy érzem van némi rálátásom milyen irányban kell haladni, mikre kell figyelni, hogy igazi csapatjátékos lehessek. Annyit állíthatok, az eddigi játék tapasztalataim (a meglévő szintemen), hogy az őrszem kihelyezések tekintetében nagyon kevesen jártak el következetesen. Az útmutatóban talán inkább az őrszem kihelyezések a legfontosabbak, amit minden hősnek (nem csak a támogatónak) el kellene sajátítania, hogy teljesen uralni tudja a pályát. Szóval mindenkit arra sarkallok, szerepkörtől függetlenül, hogy védje be a hátát őrszemek kihelyezésével.

Ajánlott kezdő hős ANGOL
Kezdő támogatóknak a legegyszerűbb hőst ajánlom, Soraka-t. A hős jellemzője Utility – képességek amik a védelmet segítik a csapatban, e mellé Crowd control – képességek amik megszakíthatnak, megfordíthatnak egy-egy csapatharcot.
A 4 képessége:
Q – Starcall: körterületre ható csapás, ami lassítja azokat akikre ráesik, és életet tölt vissza Sorakanák,
W – Astral Infusion: gyógyítja a célszemélyt !!vigyázat Soraka saját életpontjaiba kerül!!,
E – Equinox: egy körzónán belül akit ér ellenséget, némítja (azaz nem tud képességet használni), ha időben nem tér ki a mezőből le is fogja pár másodpercre,
R - Wish: életet tölt vissza a pálya egészében bárhol tartózkodó csapattársaknak,
P (passzív) – Salvation: Soraka gyorsaságot nyer azok közelében és azok irányában, akiknek nagyon kevés az élete.
Az általam javasolt képességek pontrakási sorrendje: első pont a Q-ra, második a W-re, harmadik E-re, ezek után a W kimaxolása a javasolt elsődlegesen, után a Q, majd az E, természetesen az R-re mindig teszünk ha felkínálkozik rá a lehetőség a játékmenet alatt.

Ajánlott rúnaszettek (a játék aktuális állása szerint, több hőstípusra) ANGOL:


 

 

 

 

 

 

 

1. Resolve-Inspiration (DEFFENZÍV MÁGIKUS, TANK):
Resolve ág: Guardian, Font of Life, Conditioning, Revitalize;
Isnpiration ág: Approach Velocity, Biscuit Delevery
Offense, Flex, Defence
Ezt a szettet tank típusú és gyógyító, pajzs adó/használó hősök mellé ajánlom: Leona, Taric, Nautilus, Blitzkrank, Rakan, Ivern, Nunu, Soraka, Lulu, Nami, Janna, Sona stb.


 

 

 

 

 

 

 

2. Inspiration-Sorcery (OFFENZÍV MÁGIKUS):
Inspiration ág: Kleptomancy, Magical footwear, Biscuit Delevery, Cosmic Insight
Sorcery ág: Manaflow Band, Scroch
Offence, Flex, Defence
Ez inkább támadó szettnek nevezhető, azoknak a támogatóhősöknek akiknek érdemes több sebzéssel rendelkezni: Zilean, Morgana, Lux, Janna, Nami, Soraka, Lulu stb.


 

 

 

 

 

 

 

3. Resolve-Sorcery (OFFENZÍV TANK)
Resolve ág: Aftershock, Shield Bash, Bone Plating, Revitalize;
Sorcery ág: Nullifying Orb, Transcendence
Offense, Flex, Defense
A tankos hősök támadó szettjének nevezhető: Leona, Nautilus, Shen, Taric, Blitzkrank stb.

őrszemet, de hova? (az alábbi az alsó ösvényből kiindulóan általánosságban igaz gyakorlat)

Kezdő fázis:
a folyó felőli bokorba,
a tribush-ba a kék csapat oldala felől a sárkány öble mellé,
(tribush=hármas irányban határolt bokornak nevezhetném magyarul, de a mellékelt ábra úgyis segít miről van szó)

A játék előrehaladtával, ahogy összegyűjtünk 500 aranyat, a támogató tárgyunkkal, az őrszemek száma +4-el bővül és +1-el az alap őrszemünk.

Második fázis, attól függően mi az állás, a következő további helyekre mehet őrszem a középső ösvény és az alsó ösvény között piros vagy kék csapat függvényében:
ha betolták az első és/vagy második tornyunkat, akkor
a piros oldalon a kék gólem bokrába,
a piros oldalon a tribush-ba a béka alatt,
a piros oldalon a farkasok öble melletti hosszú bokorba
ILLETVE
a kék oldalon a piros gólem bokárba,
a kék oldalon a hosszú bokorba a sziklák alatt,
a kék oldalon a tribush-ba a raptorok alatt.

Harmadik fázisban, ha marad elegendő őrszem akkor, a jobb térbelátás érdekében:
középső ösvény felől közelebbi folyó menti bokroknak valamelyikéhez,
a piros oldal felől a Baron karámja feletti tribush-ba
a piros oldal felől a felső részen a piros gólem alulsó bokrába
ILLETVE
a kék oldal felől a felső részen a kék gólem bokrába,
a kék oldal felől a felső ösvény hátsó tribush-ába,

Negyedik fázisként, ha középső ösvényen folyik a harc és a vonal a második toronyig be van tolva, akkor feltétlen érdemes őrszemet tenni:
a piros oldal középső ösvény részen a raptorok mellett tribush-ba,
a piros oldal felőli fal alatti hosszú bokorba,
a piros oldal felőli farkokhoz közeli bokorba,
ILLETVE
a kék oldal felől a raptorok alatti tribush-ba,
a kék oldalon a falhoz közeli hosszú borkoba,
a kék oldali farkasok feletti hosszú bokorba.

!!FIGYELEM összesen 4 őrszemet tudunk lerakni egyszerre!!, ha ennél többet teszünk le egy el fog tűnni (a legkorábban letett helyről).


Az első és második fázis őrszem állítási helyei a legfontosabbak az alsó ösvény tekintetében. Első olvasatra és nézésre bonyolultnak tűnik ezért az javaslom, ha valaki szeretné alaposan megérteni, akkor első körben vagy csak a piros vagy csak a kék oldalról nézze át, az egyes játék előrehaladási fázisokat és azok őrszem elhelyezésit.

Tehát ezek az őrszem lehelyezések, ahogy a melléket ábrán is látható az alsó ösvény felől nyílnak meg a felső ösvény felé. Az egyes ösvényeknél az adott szerepben haladó hősöknek erősen ajánlott bevédeni a hátukat a folyó felőli bokrok irányából, erre a támogató hősnek már nincs kapacitása (nem véletlen vihet magával minden ösvény hőse egy ingyen őrszemet). Illetve a dzsungelesnek segíthetünk a sárkánynál és a Baron-nál a folyamatos őrszem állítással, ha marad ki hozzá. Ezen kívül maga a játékmenet is meghatározza, mely bokrokba állítunk további őrszemeket.

Pár szó a támogató tárgyakról és a szerepről mélyebb értelemben
Három féléből választhatunk, a hősünk milyenségétől függően.
1. Acient coin: előnye a kezdő mozgási sebesség, és a közelünkben elhaló minionok után mana és arany érméket lehet összeszedni (pontosabb leírás, infók a játék tárgyleírásában)
2. Relic Shiled: előnye hogy plusz életet ad, ezen kívül 3 töltetben minionok leütésével a közelünkben tartózkodó csapattársunk életét vissza tudjuk tölteni (pontosabb leírás, infók a játék tárgyleírásában)
3. Spellthief's Edge: kisebb mágikus sebzést biztosít (pontosabb leírás, infók a játék tárgyleírásában)
Általában az adott hőshöz a boltban ajánlottat érdemes vinni.



A támogató tárgyak lévén osztott aranyat kapunk, minion ölése nélkül is. Vagyis az ADC hős mellett szaladgálva is kapunk némi aranyat.
Fontos itt megemlítenem a last hit fogalmát, ami a három ösvényen (dzsungel kivételével) nagyon fontos a hősök fejlődése tekintetében. A last hit az az utolsó ütés, amivel megöljük a miniont, és ezzel plusz aranyat kapunk (az egyes minionok és szörnyek esetén eltér ez az arany mennyiség, erre nem térek itt ki). Mivel az alsó ösvényen két hős megy, akik közül az ADC-nek a legkritikusabb, hogy minél több last hit-et vigyen be (azaz minél több miniont öljön meg így), a támogató hősnek az én nézetemben tilos a minionokat ütni, maximum csak segíteni az életük levitelében. Persze a 2. típusú támogató tárgy esetében hozzá lehet/kell nyúlni a minionokhoz.
A támogató hős csak arra koncentrál, hogy az ADC minél több miniont tudjon last hit-tel lefarmolni (azaz leölni és így minél több aranyhoz jutni), ezzel párhuzamosan megzavarva az ellenséges ADC-t a saját last hit-jeiben. (A 9.6-os PATCH óta a megváltoztatott farmolási kvóta miatt ez igen érzékeny pont lett).

Képek forrása:
https://eune.leagueoflegends.com/en/


Hozzászólások

Renma

comment-avatar
Jól látod. :) Elég kényes dolog, főleg a farm része, mert igen csekély a támogató tárgyból bejövő arany... Meghalni pedig az egész csapatért kellene. Én inkább ezért preferálom a tankos rúna szettet és/vagy a tank támogató hősöket. Az első bemutatott rúnaszett például elég jó sustain (életben tartó) szett a felhozott hősök körében. (Tapasztalataim szerint.)
Hozzászólás-nyíl
2
raveride

comment-avatar
Összefoglalva:
1. meghalni adc-ért
2. no farm
3. no ks
:D
Hozzászólás-nyíl
1

Hozzászólás írásához jelenkezzél be!