Cikkek

Tales of Berseria ajánló

Írta: Shikaichi
2019. július 23. kedd 16:37

"Miért repülnek a madarak?"

Velvet Crowe, testvére Laphicet és sógora, Artorius békésen élnek együtt egy kis faluban, Aballban, egészen addig, míg el nem jön újra a Skarlátvörös Éj. Az ég vörösen izzik, deamonok (itt így hívják a hellionokat) portyáznak mindenhol és Velvet mire megtalálja Laphit már majdnem késő. Artorius egy erős varázslattal a földhöz köti főhősünket, akinek így kell végignéznie, ahogy a testvére életét egy rituálé keretében föláldozzák. Velvet csak az utolsó pillanatban tud megszabadulni a béklyóitól, de még épp időben, hogy a szakadék szélén meg tudja fogni fél kézzel Laphit. Sógora - az ember, aki 7 évvel ezelőtt megmentette az életüket-, fentről figyeli őket, majd lesújt a kardjával, ezzel a mélybe lökve őket. Odalent a villódzó fények között Laphi a rituálé része lesz és sikerrel jár Artorius, Velvet viszont addig küzd, míg neki sikerül kijutnia, de következményként az egyik karja deamonná válik, ezzel egy deamonokat evő deamon lesz, egy Therion. Főhősünk haragjában, hogy elvesztette testvérét mindenkit megtámad, aki az útjába kerül, és rengeteg átváltozott falusival is végez. Tettei következményeként Artorius egy Titania nevű börtönbe zárja be őt, ahol deamonokat eszik és megfogadja magának, hogy egy nap megbosszulja testvére gyilkosát.

Három évvel később egy Seres nevű malakhim (a szeráfok régebbi neve), Artorius egykori követője siet a segítségére, aki beszámol neki az eddig történetekről. A menekülés során viszont Velvetet védve életét veszti, de felfalva őt, erejét és emlékeit is megkapja főhősünk. Később csatlakozik hozzá Rokurou, egy félig deamon szamuráj és Magilou, a varázslólány. Közösen indulnak el utazásukra, ahol egyre többen szegődnek Velvet mellé. A végső cél végül nem csak a bosszú lesz, hanem a világ megmentése forog kockán.

Bosszú mindenek felett! - Essen pár szó a harcrendszerről is

Bár vannak hasonlóságok a Tales of Zestiria és Berseria között a harcrendszer terén, de sokban leegyszerűsödtek a dolgok. Amit fontos megemlítenünk, hogy kétféle pontot gyűjthetünk a harcok során. Az egyik a Soul Gauge, amiket kis rombuszok formájában láthatunk a karakterek fényképei mellett vagy ellenfeleink fölött. A sajátunk minden egyes Arte használata után csökken, tehát nem tudunk végtelen ideig támadni, várnunk kell egy kicsit (pihen a karakter), hogy újra töltődjön és harcképes legyen. Az ellenféltől a harc során megkaphatjuk a sajátjukat, és előnyt kovácsolhatunk belőle. Persze ez nem végleges, csak a várakozást rövidíti meg. Ha feltöltődik, minden karakternél bevethetünk egy speciális Break Soult, ami adott ideig más képességeket ad nekünk. Velvet például a démon karját hívja segítségül. A másik a Blast Gauge, ami a másik játékhoz hasonlóan akkor kapunk, ha megsebeznek minket, és ezekkel hívhatjuk elő a Mystic Artokat is. Egy újdonság viszont került ide még, mégpedig, hogy harc közben is tudunk e pontok beváltásával a karakterek között cserélni.

Sajnos az elemek logikája és az armatization kikerültek a játékból (utóbbi a történetben megjelenik, de csak, mint kísérlet alatt lévő harcmechanika), és e miatt eléggé úgy éreztem, hogy csak egy végtelen csihi-puhi minden összecsapás. Persze látványosak, de nem kell annyit gondolkodni, csak nyomkodni őrülten a gombokat, és nyertünk is. Kihívás is sajnos kevesebb volt itt, mint a másik játékban, normálon sem igazán izzasztott meg az egész, míg a Zestiriában a legvégén a könnyű fokozat is kihívást tartogatott.

Saját vélemény

Ugyan a harcrendszer itt kevésbé jött be, összességében egy sokkal jobb játék lett, mint a Zestiria volt. A fejlesztők sokat tanultak az előző rész hibáiból, így itt már nem kell attól tartanunk, hogy problémás lesz egy szűk erdei úton harcolnunk vagy, hogy keveset tudunk meg a szereplőkről és a történetről. Tényleg, a szereplőgárda nagyon színes, mindenféle egyéniséggel feltöltött, így ezáltal többféle szemszögből láthatunk szituációkat. Érdekes nézni, ahogy a világot járt kalózkapitány történeteket mesél a lánynak, aki eddig egy szervezet hazugságában élt, és így mi is rengeteg mindent megismerünk a világról.

A grafika bár mai szemmel még mindig elmaradottabb, de fejlődött, véleményem szerint a karakterek például sokkal arányosabban néznek ki és a helyszínek is sokkal kidolgozottabbak. A zene mit sem változott az előző részhez képest, még mindig ugyanaz a minőségi, hangulatot teremtő és varázslatos dallamok színesítik a játékot, mint eddig is. Hellawes városának például olyannyira eltalálták és kifejezőre sikerült, hogy sokszor csak megálltam a karakteremmel és nem csináltam semmit, élveztem a zenét. Tökéletesen illett egy olyan helyszínhez, ahol a hó uralkodik.

Ezek mellett még érdemes megemlíteni a mini játékokat, amikből elég sokat belepakoltak és elrejtettek a játékba. Van itt kártyajáték, horgászat, gyűjthetünk érméket, ahogy Mario is tenné, de akár pincérként is kipróbálhatjuk magunkat. Nem volt szerencsém mindegyikhez, de amikkel játszottam a legtöbbje egész addiktív tud lenni, némelyikük akár egy önálló játékként is megállná a helyét. A kártyajátékra például volt, hogy teljesen ráfüggtem és egyszerűen sajnáltam, hogy csak a játék egyes pontjain van lehetőségem játszani vele.

Egy szó, mint száz, a Tales of Berseria bőven lekörözi az előző részt, és tökéletes előzménytörténetet ad hozzá. Sok mindent megmagyaráz, amit eddig nem érthettünk, hiszen eddig csak tényként ismertük, nem voltak okok (például, hogy az emberek miért nem látják a szeráfokat később). Mondhatni az elmúlt években kijátszott játékaim közül az egyik legjobbá nőtte ki magát nálam. A szerethető karaktereivel, az izgalmas, sokszor titkokkal teli történettel, a mini játékokkal, a zenével vagy a hangulattal. Ha eddig nem játszottatok a Zestiriával se aggódjatok. Ez a rész tényleg egy előzménytörténet, a nulláról épít, és mindent megmagyaráz. De ha mégis, akkor érteni fogjátok az utalásokat, és sokszor villámcsapásként jön a felismerés, hogy bizony ez is ezért történt. Ez a játék bárkinek remek kikapcsolódás lehet, aki szeretne egy nagyszerű JRPG részese lenni. Kár lenne kihagyni.

Adatlap

Név: Tales of Berseria

Megjelenés: 2015 Január 22.

Műfaj: JRPG

Platformok: Playstation 3, Playstation 4, PC (Steam)

9


Hozzászólások

TGabor

comment-avatar
pont most vettem meg
Hozzászólás-nyíl
1

Hozzászólás írásához jelenkezzél be!